Målgruppe

Jeg har valgt, at min målgruppe er unge designere. Jeg bruger fagbegreber, hvilket kræver, at man har en hvis viden inden for emnet.

I følge Minerva Modellen, ligger min målgruppe i det blå og violette segment. I det blå segment er man moderne og materialistiske, de vil gerne prøve noget nyt og ligger stor fokus på karriere samt det, at tjene penge, så man har råd til luksusting. Det blå segment udgør omkring 25% af befolkningen og består af flere mænd end kvinder. I dette segment har man ofte en høj uddannelse og en tilhørende høj løn. Personer i dette segment er oftes højreorienterede, hvilket har en forbindelse med, at personer i det blå segment ser, at samfundet belønner den, der gør en indsats. Det violette segment er de traditionelle materialister, hvilket især ses gennem personernes interesser, nogle eksempler på det er havearbejde, gør-det-selv byggerier og fiskeri. Man ligger stor vægt på de traditioner man kender og man har samtidig en forbrugstrang, som udgør en stor del af befolkningen, der hører under dette segment. Den del af befolkningen, der tilhører det violette segment, er ofte den yngre del af befolkningen, hvilket betyder, at traditioner ikke er så indgroet i dette segment endnu, så der er tendenser til et højere forbrug. Samtidig har mange personer i dette segment tendens til, at mod det moderne gruppeforhold så som fanklupper, foreninger, sportsklubber etc. Det violette segment udgør omkring 20% af befolkningen og består mere af mænd end kvinder. Personer i dette segment er typisk unge nok til, at man endnu ikke har fået en lang videregående uddannelse, hvilket betyder, at man her typisk har en mellemindkomsten - der vil være plads til forbrug, men ikke i den samme grad, som i det blå segment. 

                                   

Grunden til, at jeg har valgt de to segmenter er, at min målgruppe vil have nogle ting fra hvert segment. Fra det blå segment ser jeg meget det moderne, det at prøve noget nyt og luksusting i min målgruppe. Fra det violette segment ser jeg gør-det-selv ting, stadig i gang med uddannelse og det, at de er yngre end resten af befolkningen som en del af min målgruppe.

Udfra Gallups Kompas, vil jeg mene, at min målgruppe ligger i den moderne del. Her er det mest den yngre del af befolkningen, der er ved, at opbygge karriere og sætte sit præg på udviklingen i erhverslivet. Personer i dette segment går meget op i karriere og køber gerne lukus og kvalitets varer.


Jeg valgte at lave en blog til min målgruppe, fordi min målgruppe er den yngre del af befolkningen. Blogs er blevet rigtig populære blandt unge og kan indeholde alt fra mode til opskrifter til træning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar